Blog Post

سهام وتجارت | معرفی سهام بانک تجارت و زیر مجموعه های آن
بورس

سهام وتجارت | معرفی سهام بانک تجارت و زیر مجموعه های آن 

بانک تجارت از بانک های دولتی که در بورس تهران با نماد وتجارت فعالیت می کند .بانک تجارت در سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است و پیرو ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانک های دولتی مشمول واگذاری ، آماده عرضه در بورس شد.

سهام بانک در سال ۱۳۸۸ در بورس اوراق بهادار پذیرفته و در تابلوی بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

وتجارت در بازار اول بورس قرار دارد که از سهام داران عمده این بانک می توان از دولت جمهوری اسلامی ایران ، صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی تجارت ای ، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین ، صندوق دارایکم و غیره … نام برد .

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های تجاری منطقه با طراحی و خلق خدمات نوین و با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان به ویژه مشتریان ارزنده، دارای حضوری موثر در بازار های داخلی، منطقه ای و جهانی است و همیشه سعی در توسعه بازار هدف خود داشته است .

اعتبار و خوشنامی بانک به همراه نیروی انسانی متبحر و نیز توانمندی ارایه خدمات بانکی به ویژه درحوزه تعهدات، این امکان را برای بانک فراهم ساخته تا در چارچوب قوانین پولی و بانکی کشور،

ضمن ارتقای سودآوری و تامین منافع تمامی ذینفعان، بتواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و پیشرفت نظام بانکداری کشور ایفا کند.

سهام این بانک در بازار بورس از نقد شوندگی بالایی برخوردار است .

زیر مجموعه های وتجارت

این بانک دارای شرکت های مالی متعددی می باشد که عبارت اند از : کارگزاری بانک تجارت ، شرکت خدماتی بانک تجارت ، صرافی بانک تجارت ، شرکت مهندسی و ساختمانی بانک تجارت ، شرکت ایران کیش ، بیمه تجارت نو و بیمه تجارت فردا و غیره ..

همچنین در مجمع منتهی به سال ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ سهام بانک تجارت به ازای هر سهام ۲۰۱ ریال سود ساخته است که از این مبلغ ۲۰ ریال به ازای هر سهم سود نقدی می باشد .

قیمت سهام وتجارت

سهام وتجارت در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ به قیمت ۱۷۰۹ ریال به ازای هر سهم معامله شد که قیمت این سهام در سال گذشته خود در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۰ به قیمت ۲۶۱۲ریال  به ازای هر سهم معامله شده است

  و همچنین در سه سال پیش  از تاریخ امروز یعنی در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۸ به قیمت ۴۲۴ ریال به ازای هر سهم مورد معامله قرارگرفته است .

مسئولیت های اجتماعی وتجارت

از جمله مسئولیت های اجتماعی بانک تجارت نیز می توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور،

مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمک های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

هم اکنون ، بانک تجارت با سرمایه ای معادل 223.926 میلیارد ریال، 19.000 نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از 1600 شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانک های تجاری کشور و مورد اعتماد بانک های معتبر بین المللی است 

همکاری وتجارت با وزارت نفت

مدیرعامل بانک تجارت در جلسه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ که در وزارت نفت برگزار شد از آخرین پیشرفت های صندوق تامین مالی پروژه های نفتی که توسط بانک تجارت (وتجارت) مورد تایید قرارگرفته بود تشریح کرد .

کاردُر، معاون وزیر نفت نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط بانک تجارت در حوزه طرح صندوق تامین مالی پروژه‌های نفتی، تقویت همکاری با بانک تجارت به ویژه در حوزه ارائه روش‌های نوین تامین مالی را از اولویت‌های سال 1397 برشمرد.

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. حسین

    وتجارت با این همه دارایی ولی به خاطر بازار اکثرا منفی هست.
    انشالله بازار درست بشه و وتجارت هم بیاد بالا

  2. پدرام حسینی

    قیمت الان وتجارت تقریبا با اردیبهشت ۹۹ یکی شده ، واقعا باید یه کاری انجام بدهند برای سرمایه های مردم
    وتجارت کف قیمتی

  3. محسن احمدی

    این سهام وتجارت خسته کرد ما را خیلی وقته ریخته و یه مقدار می یاد بالا دوباره می ریزه

  4. علی نوشمهر

    سهام وتجارت سهم خیلی بلند مدتی هست

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *