Blog Post

شگویا | معرفی نماد پتروشیمی شهید تندگویان + سود محقق شده شگویا
شگویا ، معرفی نماد پتروشیمی شهید تندگویان
بورس

شگویا | معرفی نماد پتروشیمی شهید تندگویان + سود محقق شده شگویا 

مجمتع پتروشیمی شهید تند گویان با نماد شگویا در بورس تهران ، یکی از شرکتهای پتروشیمی ایران که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  تاسیس شده است . پلی اتلین ترفتالات در گرید های بطری و نساجی و… از تولیدات اصلی شهید تندگویان هست .

شگویا  در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۹۸ در فرابورس پذیرفته شد. شگویا به منظور تولید ، بازاریابی ،  فروش و صادرات محصولات پتروشیمی تاسیس شد .

در همین راستا پتروشیمی تندگویان دارای سه بخش شامل پلیمر ، شیمیایی و نساجی تشکیل شده است.

سهامداران عمده شگویا شامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۲ درصد سهام ، پتروشیمی بوعلی با ۱۱ درصد سهام و گروه پتروشیمی تابان فردا .

سود سالانه شگویا

شگویا در مجمع سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ توانست سود خالص نقدی ۱۲۵۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم کند .

همچنین در آمد پتروشیمی شهید تندگویان در ۴ماهه نخست سال ۱۴۰۱ توانسته درآمد خود را به رقم ۷۵۶۹ میلیاردتومان برساند که در مقایسه با دوره سال گذشته رشد ۴۳ درصدی داشته است .

ماموریت شگویا

پاسخگویی به نیاز‌های در حال تغییر مصرف‌کنندگان نهایی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در صنایع غذایی، دارویی، بسته‌بندی، نساجی و سایر صنایع مرتبط، با توجه به روند‌های بازار پلی‌استر‌ها و سایر محصولات پتروشیمیایی در داخل و خارج از کشور ماموریت شرکت پتروشیمی شهید تندگویان است.

ما می‌کوشیم با به کارگیری فناوری‌های نوین و کارا و ایجاد محیطی پرانگیزه برای کارکنان، در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و حصول رضایت‌مندی ذی‌نفعان، بصورت فعالانه ایفای نقش کنیم.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. محسن ربیعی

    شگویا سهم بنیادی و آینده داری هست

  2. محمدعلی حسینی

    شگویا در پتروشیمی ها سهام خوبیه، ولی متاسفانه در این بازار نزولی دچار ریزش شدیدی شده است. امیدوارم که زود تر شگویا برگردد که از ضرر خارج شویم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *