Blog Post

صندوق های درآمد ثابت جایگزینی مناسب برای سود بانکی
برگزیده ها, بورس, سرمایه گذاری

صندوق های درآمد ثابت جایگزینی مناسب برای سود بانکی 

در چندین ماه اخیر سود حساب‌های کوتاه مدت بانک‌ها به روز ماه شمار شد به این صورت که، سود ماه شمار سودی است که بر اساس کمترین ماده حساب کوتاه مدت شما در ماه به سپرده‌گذار پرداخت می‌شود

به عنوان مثال فرض کنید از اول ماه تا ۲۵‌ام ماه ۱۰ میلیون تومان در حساب خود داشته‌اید ولی چند روز آخر ماه فقط برداشت داشه‌اید از حساب خود و فقط یک میلیون تومان موجودی حساب دارید.

با توجه به این سود به کمترین موجودی در ماه تعلق خواهد گرفت و بر همین اساس سود شما براساس یک میلیون تومان محاسبه می‌شود.

و از طرف دیگر سود سالیانه کوتاه مدت بانک‌ها بین ۸ تا ۱۰ درصد می‌باشد، که به نسبت درصد کمی است. یکی از جایگیزین‌های سود بانکی می‌توان به صندوق‌های درآمد ثابت اشاره کرد.

صندوقهای سرمایه‌گذاری با درامد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری هست که این صندوق شرایط مساعدی از نظر ریسک و سود سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند، و برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری کم ریسک هستند مناسب است.

صندوق‌های درآمد ثابت این امکان را فراهم می‌کنند که افرادی به صورت غیر مستقیم در عرضه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، از ویژگی‌های این صندوق‌ها این است که سبد متنوعی از دارایی‌ها دارند که ضمن کسب سود مناسب، ریسک سرمایه‌گذاران را پوشش می‌دهند.

بازده صندوق‌های درآمد ثابت

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت حداقل سود مورد نظر را به سهام‌داران اعطا می‌کنند، افراد کم ریسک معمولاً این صندوق‌ها را خریداری می‌کنند. این صندوق‌ها عمدتاً به خرید اوراق بهادارکم ریسک مثل اوراق خزانه، اوراق مشارکت و… اقدام می‌کنند تا بتوانند سود تضمین شده‌ای را به سرمایه‌گذاران اعطا کنند.

همچنین این صندوق‌ها مطابق مصوبه سازمان بورس حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد در دارایی سهام سرمایه‌گذاری کنند

بازدهی صندوق‌ها درآمد ثابت به طور میانگین ۱۹ تا ۲۴ درصد سالیانه به صورت روز شمار می‌باشد که به خریداران این صندوق تعلق می‌گیرد که در مقایسه با سود بانکی سرمایه‌گذاری پر سود‌تری هست و همچنین مشکل ماه شمار بانک را نیز ندارد و به صورت روز شما که پول شما در صندوق باشد سود به آن تعلق می‌گیرد و جایگزینی مناسب برای سود بانکی می‌باشد.

این صندوق‌ها را هم می‌توانید از داخل بورس خریداری کنید و هم از طریق سایت مربوطه آن صندوق سرمایه‌گذاری.

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. امیر رودکی

    به این صندوق ها درآمد ثابت اعتمادی هست که یه موقع پول هایمان بر باد نرود؟؟؟

    1. اکوفاین

      با سلام خسته نباشید
      هر صندوق های درآمد ثابت دارای یک ضامن نقد شوندگی هستند و آن موسسه یا بانک ضامن نقد شوندگی هستند. برای احتیاط شما می توانید در صندوق های درآمد ثابت معروف تر و آنهایی که ضامن نقد شوندگی قوی تری دارند سرمایه گذاری کنید .
      موفق باشید

  2. محسن دهقان

    چند ماهی هست که منم به جای بانک از صندوق درآمد ثابت استفاده می کنم، برای سرمایه گذاری جالبه واقعا

  3. احمد حسینی

    صندوق درآمد ثابت جایگزین مناسبی برای سود بانکی هست هم از لحاظ میزان سود و هم از لحاظ اینکه هر موقع بخواهیم می توانیم برداشت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *