Blog Post

اینستاگرام بستری برای بازاریابی محتوا
کسب وکار

اینستاگرام بستری برای بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا ، در طول قرن گذشته ، همواره حضور داشته و موثر بوده است.تولید این گونه محتوا،در عصر پیش از دیجیتال،در قالب ایمیل های مستقیم و قبل از آن ، در قالب پست مستقیم ارسال می شد.محتوا شامل ایده ها،توضیحات محصول ، نقد و بررسی ها همان چیزی بود که مشتریان به دنبالش بودند.

بعد از انقلاب دیجیتال و عرضه ی شبکه های جهانی وب ، ناگهان بازاریابی محتوا در مرکز توجه همگان قرار گرفت.شاید مهم ترین دلیل آن پذیرش مخاطبان برای دریافت محتوا و همچنین سادگی توسعه و نشر آن بدون هیچ هزینه ای از جانب شرکت ها و یا افراد است که از طریق شبکه های اجتماعی میسر شده است.

اگر چه آمار دقیقی از تعداد کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی وجود ندارد،اما شواهد نشان می دهد که اینستاگرام،بعد از تلگرام،بیشترین تعداد کاربر را دارد.از این رو لازم است افراد علاقه مند به بازاریابی محتوا با تولید محتوا برای این شبکه ی اجتماعی آشنا شوند.

در اینستاگرام فرصت زیادی برای خلاقیت وجود دارد،در این جا 7 ایده ی اولیه را با شما مطرح می کنیم:

1.تصویر از پشت صحنه:

تصویر از پشت صحنه ی امور برای افراد جالب است.نخست آن که به کسب و کار شما یک هویت واقعی می دهد و بیننده مطمئن می شود که شما ربات نیستید.همچنین افراد کنجکاوند و دوست دارند از پشت پرده ی هر موضوعی باخبر شوند.برای مثال ،می توانید از مراحل بسته بندی کالا یا ارسال بسته های سفارش به شرکت پست عکس بگیرید و در اینستاگرام منتشر نمایید.

2.انتشار تصاویر طرفداران و دنبال کنندگان:

از مشتریانتان بخواهید تصاویر مرتبط با صفحه ی شما را با هشتگ اختصاصی شما منتشر کنند،سپس شما هم آن تصاویر را در صفحه ی خود منتشر کنید.این کار باعث می شود که آن ها برای شما محتوا تولید کنند و کمی از زحمت شما در تولید محتوا کم شود.همچنین مشتریان انتظار دارند جزئی از برند شما باشند.و شما با انتشار تصاویر آن ها در صفحه ی خود به نوعی از آن ها بابت همراهی با برندتان تقدیر کرده اید.

3.ویدئوهای Hyperlapse:

برنامه ایی رایگان است که توسط اینستاگرام منتشر شده است.با این برنامه می توانید یک ویدئو طولانی را روی دور تند ذخیره کنید و با استفاده از آن،یک پدیده را در مدت کوتاهی به مخاطب معرفی نمایید

4.آگهی استخدام:

هر چند وقت یکبار آگهی استخدام برای کسب و کار خود را در صفحه ی اینستاگرامتان منتشر کنید.شاید افراد مناسبی پیدا نکنید،اما دنبال کنندگان صفحه احساس بهتری نسبت به شما پیدا می کنند.

5.پست های کارکنان خود را منتشر کنید:

هر چند وقت یکبار می توانید پست های اینستاگرام کارکنان شرکت را منتشر کنید.این کار باعث می شود که در محیط مجازی ارتباطی انسانی با مشتریان خود برقرار کنید.

6.تصاویر خنده دار:


افراد این پست ها را دوست دارند.اگر بتوانید یک موضوع درباره ی کسب و کارتان را با طنز ترکیب کنید،مطمئنا دنبال کنندگان و لایک های بسیاری بدست خواهید آورد.


7.ویدئوهای آموزشی:


اینستاگرام امکانات چندانی برای این کار در اختیار شما قرار نمی دهد،اما تجربه نشان می دهد که بخش عمده ای از کاربران هرگز به دنبال محتوای منشر شده در وب سایت شما نخواهند رفت.پس بهتر است خود را با محدودیت های اینستاگرام وفق دهید و در کلیپ های یک دقیقه ایی نکات آموزنده ای به کاربران خود دهید.

نویسنده : یاسر رضایی دینانی

وبسایت : Yaser Rezaei Dinani

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *