STIC یک چارچوب در بازاریابی است که می توان برای سازمان دهی برنامه بازاریابی و برنامه هایی که مدیر بازاریابی برای اجرای آنها در بازاریابی نیازدارد استفاده کرد. که مجموعه از مراحل را دنبال می کند و یک نظم منطقی در مسیر بازاریابی شما به شما می دهد.
اجزای فریم ورک G-STIC چیست ؟
همانطور که مشخص است جی استیک از مخفف شده اول مراحل این فریم ورک هست و به طور کلی از ۵ مرحله تشکیل شده است. که در درنهایت یک برنامه بازاریابی مناسب ارائه کند. با هم به برسی مراحل مختلف می پردازیم.
هدف گذاری (Goal Setting) :
در این مرحله اهداف اصلی برای دوره برنامه ریزی را مشخص می کنید و باید برای تعیین درست اهداف باید از وضعیت و شرایط فعلی بیزینس خود اطلاع کافی داشته باشید که برای این امر می توانید از ماتریس SWOT استفاده کنید و تحلیل درستی از کسب وکار خود داشته باشید و بر اساس آنها اهداف خود را مشخص کنید. اهداف باید SMART باشند. یعنی این که اهداف واضح و مشخص ، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی ، مرتبط و حدود به زمان باشد.
تعریف استراتژی (Strategy Definition) :
بعد از اینکه اهداف خود را مشخص کردید و متوجه شدید که به چه چیزی می خواهید دست پیداکنید، به مرحله دوم می رسیم که تعریف استراتیژي است. استراتژی نقشه راه و مسیر عملی است که برای رسیدن به اهدافی که در مرحله اول مشخص کردید دنبال خواهید کرد.
برنامه ریزی تاکتیکی (Tactical Planning):
در قسمت برنامه ریزی تاکتیکی برگرفته از تعریف استراتژی است. برنامه ریزی تاکتیکی مرحله های کوتاهی که در راستای اجرای کامل استراتژي باید تعریف شود و اجرا شود، استراتژي گسترده تر از برنامه ریزی تاکتیکی است و این برنامه ریزی بخشی از استراتژي می شود
پیاده سازی (Implementation):
بعد از برنامه ریزی تاکتیکی،مراحل و برنامه ها مشخص شده است، حال زمان آن رسیده است که مراحل و برنامه هایی که مشخص شده است اجرا شود و همچنین مشخص شود وظیفه هر شخصی چیست و در چه بازه زمانی باید انجام شود. مشخص کردن دقیق این موارد به شما در اجرایی کردن برنامه ها خیلی کمک می کند.
طرح کنترل (Control Plan):
در آخرین مرحله از فریم ورک G-STIC، شاخص ها کلیدی و معیار هایی را تعریف می کنیم که از آنها برای اندازه گیری و بررسی عملکرد برنامه پیاده سازی شده استفاده می کنیم و ببینیم که آیا طرح اجرا شده موفق بوده است یا خیر
آیا این محتوا برای شما مفید بود ؟
روی ستارها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود!
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0
تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.