Blog Post

5 اصل برای رشد کردن استارتاپ شما
5 اصل برای رشد کردن استارتاپ شما
استارت آپ, کسب وکار

5 اصل برای رشد کردن استارتاپ شما 

زمانی که کسب و کار خودتون رو شروع می کنید سرشار از انگیزه هستید. اما مثل خیلی افرادی که کسب و کار شخصیشون رو شروع کردن

برای شما هم مشخص میشه که موفق شدن یا حتی ادامه دادن اون چقدر میتونه ترسناک باشه.

بازاریابی برای رشد استارتاپ هم برای شما صاحبان استارتاپ میتونه کار سختی باشه. البته نه برای همه  بیشتر برای صاحبان کسب و کارهای کوچک.

خب ما برای شما چندتا از مهمترین نکته ها درباره بازاریابی و Growth Hacking رو آماده کردیم:

1.بازاریابی شبکه ای

این مورد باید از اولین مواردی باشد که هر شخصی هنگام شروع کسب و کار باید آن را درنظر بگیرد.

یک شبکه آنلاین با استفاده از اینفلوئنسر های فعال در حوزه خود بسازید استفاده از افرادی که برند شما را به اشتراک می گذارند

می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، مخصوصا این که آنها نیز خواهان کار شما هستند

. اگرشما یک شبکه ی بزرگ دراختیار ندارید وارد جامعه شوید و مردم را “ملاقات” کنید. با افراد تاثیرگذار درارتباط باشید

.بلاگ های آنها را دنبال کنید و در شبکه های اجتماعی آنها کامنت بگذارید. پست های آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

. با آنها تعامل کنید و توجهشان را به خودتان جلب کنید.اما مزاحم انها نشوید. به آنها نشان دهید که خوشان و کارشان اهمیت دارند

که متقابلا شما نیز برای آنان اهمیت پیدا میکنید. و به یاد داشته باشید که لینک وبسایت خودتون رو در لوگوی خودتان قرار بدید.

همینطور ابزار آنلاینی هم وجود داره که میتونید با اون ها با استفاده از کلمه های کلیدی محصولاتتون بلاگرها و اینفلوئنسرهای مرتبط رو پیدا کنید.

2. از کم شروع کنید

سعی نکنید که یکبااره برای همه افراد بازاریابی کنید. ابتدا یک گروه مناسب از مصرف کنندگان رو هدف قرار بدید.

اگر بعد از مدتی اوضاع خوب پیش رفت می توانید

به بالا بردن مصرف کننده ها فکر کنید. اما گاهی اوقات بیشتر به معنای بهتر نیست.

شاید یک گروه درست از مردم بهتر از همه ی اونها باشه.

3.محتوا

همیشه به یاد داشته باشید که محتوا پادشاه امور است! هرکجا که محتوایی پست می کنید( وبسایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی) اول مطمئن شوید

که مفید و ماندنی باشد. مرتبا و با زمان بندی محتوای خود را منتشر کنید. محتوا میتوناد هرچیزی باشد اما بهتر است

که حداقل بعضی از آن مرتبط با زمینه فعالیت شما باشد، همچنین باید مشتری های شما را ترغیب به استفاده از امکانات شما بکند.

محتوایی رو  ارسال کنید که باعث بشه خانواده و دوستانتون اون رو به اشتراک بگذارند. همینطور مطمئن بشید که پست ها دارای کلمات کلیدی هستند

که به SEO وبسایتتون هم کمک کنه تا در جستجوها رتبه اول قرار بگیرید. این رو هم بدونید

که مشتری های شما چیزی بیشتر از متن به عنوان محتوا انتظار دارند. استفاده از عکس و ویدیو توجه اون ها رو به سادگی جلب میکنه

و اونها رو به سمت شما میکشونه. پست های ”چگونه” یا ”چطور” بهترین گزینه برای شروع هستند.

مردم راهنما هایی رو که به اونها کمک کنه دوست دارند.قابل دانلود کردن اون هم بهتره.

حتی میتونید یک فرم درج ایمیل قرار بدید تا با واردکردن ایمیل لینک دانلود برای اونها ارسال بشه.

اینطور می تونید ایمیل اونها رو هم داشته باشید.

4.ایمیل

یک لیست ایمیل درست کنید اکر هنوز نساخته اید.. این هم به سادگی اضافه کردن

درج ایمیل در وبسایتتونه. به اونها برای عضویت در خبرنامه انگیزه بدید.

مسباقه ها بهترین انگیزه برای اونهاست. زمانی که ایمیل انها رو داشته باشید میتونید با اونها در تماس باشید،

تخفیف ها و. موارد ویژه رو به اونها اطلاع بدید و …  تا بیشتر جذب شما شوند

5.شبکه های اجتماعی

هرچیزی در دنیای امروزه عملا میتنونه شبکه احتماعی باشه.

اما نه به این معنی که هر شبکه اجتماعی برای همه نوع افراد است.

مثلا Instagram برای مد و فشن گزینه ی خوبی باشه ولی برای تکنولوزی به خوبی فشن نیست. ابتدا شروع کنید

به استفاده از اونها برای تقویت محتوا و شبکه های بازاریابی مناسب خودتون رو پیدا کنید. اول با یکی ی دوتا شروع کنید

تا خدای نکرده شکست نخورید. محتوای مرتبط و مناسب برای اشتراک ارسال کنید.

به پیام ها و نظرات با برنامه پاسخ دهید. فعال باشید و با فالوئرهاتون تعامل کنید.

پست های اونها رو لایک کنید و به اشتراک بگذارید و درباره انها نظر بدید

تعدادی از شبکه های اجتماعی محبوب عبارتند از:

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram, Pinterest, Tumblr, Flickr و Quora

تعدادی از اونها رو امتحان کنید و ببینید کدام برای شما بهتر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *