Blog Post

عرضه اولیه شرکت فروسیلیسیم خمین  برای صندوق های سرمایه گذاری
بورس, سرمایه گذاری

عرضه اولیه شرکت فروسیلیسیم خمین برای صندوق های سرمایه گذاری 

در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پنج درصد از سهام شرکت فروسیلیسیم خمین به قیمت پایه هر سهم ۱۹۰۰۰ریال به تعداد ۴۰ میلیون سهم و حداکثر سهمیه ۴میلیون سهم به سرمایه گذاران واجد شرایط به عنوان سومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۱ عرضه شد .

تعداد 135 صندوق متقاضی خرید سهام «فروسیل» به رقابت با یکدیگر پرداختند که در نهایت 19 صندوق موفق به خرید این سهم شدند.

در این عرضه اولیه که بدون سقف قیمتی عرضه شد . بیشترین قیمت وارد شده از سوی ۱۳۵ صندق سرمایه گذاری در سفارش گیری برای هر سهم ۲۷۵۰۰ ریال و کم ترین قیمت هم قیمت پایه ۱۹۰۰۰ ریال  بود.

که در نهایت پس از رقابت صندق ها در قیمت ، قیمت متوسط در سفارشگیری فروسیل به هر سهم ۲۴۲۴۷ ریال شد شد که در روز معاملاتی بعدی قیمت مرجع برای تعیین دامنه نوسان در نظر گرفته می‌شود.

در عرضه اولیه فروسیل، شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان به عنوان متعهد عرضه، شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان به عنوان بازارگردان سهم نقش‌آفرینی کردند. همچنین شرکت کارگزاری آرمون بورس مشاوره عرضه سهم را عهده‌دار بود.

درباره فروسیل (شرکت فروسیلیسیم خمین)

حسن حمزه مدیرعامل شرکت فروسیلیسیم خمین پیش از این در مراسم معرفه «فروسیل» با تاکید بر اینکه این مجموعه سالانه 12 هزار تن تولید دارد، عنوان کرده بود: در حال حاضر رتبه 5 کشور در اختیار این مجموعه است، همچنین طرح توسعه با ظرفیت 18 هزار تن در انتهای سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و فروسیلیسیم خمین به رتبه دوم یا سوم ارتقا پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل فروسیل در تشریح وضعیت تغییرات افزایش سرمایه این شرکت طی سال‌های گذشته گفته بود: سرمایه این شرکت در مسیر افزایش سرمایه‌ها در حال حاضر به 80 میلیارد تومان رسیده و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز سهامدار اصلی این مجموعه است.

حمزه با تاکید بر رشد درآمد عملیاتی فروسیلیسیم خمین بیان کرده بود: در سال 1400 این درآمدها به 424 میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود خالص در سال 1400 معادل 236 میلیاد تومان بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *