Blog Post

سآبیک در بورس عرضه شد / قیمت  سآبیک در عرضه اولیه پایین‌تر از قیمت کارشناسی
بورس, سرمایه گذاری

سآبیک در بورس عرضه شد / قیمت سآبیک در عرضه اولیه پایین‌تر از قیمت کارشناسی 

به گزارش اکوفاین – امروز ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ عرضه اولیه سیمان آبیک با نماد سآبیک در بورس تهران انجام شد .

قیمت کشف شده ۱۲۲۵۰ ریال و تعداد ۱۹۵۸۵۸۸ نفر در این عرضه مشارکت داشتند و به هر کد حداکثر ۱۹۵ سهام تخصیص یافت

مدیرعامل سیمان آبیک، موقعیت مناسب و دسترسی به بازار مصرف استان‌های تهران، البرز و همچنین استان‌های شمالی کشور را یکی از مزیت‌های رقابتی سآبیک اعلام و مزیت رقابتی دیگر سآبیک را ناوگان حمل و نقل بزرگ و گسترده دانست و اظهار کرد:

سیمان آبیک به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سیمانی در بورس کالا هم حضور دارد و بهترین و با کیفیت‌ترین سیمان تیپ 2 را در کشور تولید می‌کند.

با توجه به اطلاعاتی که از طرح نهضت ملی مسکن در اختیار داریم و استان‌های تهران و البرز، مراکز اصلی اجرای این طرح هستند، سیمان آبیک می‌تواند بخش بزرگی از نیاز این پروژه‌ را تامین کند.

قیمت کشف شده، با قیمت کارشناسی فاصله دارد و ما با توجه به وضعیت بازار سرمایه، خواستیم تا قیمت عرضه اولیه سآبیک برای سهامداران خُرد جذابیت داشته باشد.

سودسازی این شرکت در سال مالی 1400 را حدود 156 تومان به ازای هر سهم بوده و این میزان سودسازی برای یک شرکت سیمانی، قابل توجه است. سیاست‌های شستا در تقسیم سود 90 درصدی برای سآبیک اجرا می‌شود.

این مجموعه در سال ۱۳۴۸ تأسیس , واحد اول آن در سال ۱۳۵۲ با ظرفیت اسمی ۳۵۰۰ تن کلینکر در روز و واحد دوم با ظرفیت اسمی ۴۰۰۰ تن کلینکر در روز در سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید. در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ واحد اول با ظرفیت اسمی روزانه ۸۵۰۰ تن در روز بهینه سازی گردید.لذا این شرکت در حال حاضر با توان تحویل روزانه بیش از ۱۳۰۰۰ تن سیمان ، در زمره بزرگترین کارخانجات سیمان کشور بشمار می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *