Blog Post

تفاوت ولاگر با بلاگر در صفحات اجتماعی چیست؟
کسب وکار

تفاوت ولاگر با بلاگر در صفحات اجتماعی چیست؟ 

قطعا افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی دارند. با اصطلاحات “ولاگر” و “بلاگر” آشنایی دارند. اما خیلی از افراد این دو اصطلاح را یکی می دانند و یا آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. افرادی که به عنوان بلاگر و یا ولاگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. معمولا روزانه میلیون ها بازدید کننده از صفحات آنها دیدن می نمایند. به نوعی این افراد سلبریتی های فضای اجتماعی شناخته می شوند. خیلی از افراد قصد دارند به ولاگر و یا بلاگر تبدیل شوند. و از این طریق کسب درآمد کنند. اما برای تبدیل شدن به هر کدام از آنها، نیاز است تا در ابتدا با تعریف هر کدام و تفاوت ولاگر با بلاگر به طور کامل آشنا شوید. در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت ولاگر با بلاگر بیشتر آشنا کنیم. 

تفاوت ولاگر با بلاگر در صفحات اجتماعی 

یکی از اصلی ترین تفاوت ولاگر با بلاگر، نوع فعالیت آنها می باشد. ولاگر شخصی است که در صفحات اجتماعی مطالبی را در رابطه با تجربیات و زندگی خود قرار می دهند. و یا اینکه مطالبی را از تجربیات دیگران در صفحات خود قرار می دهند. اما بلاگر فعال اجتماعی است که، عکس و کلیپ های کوتاه و جذاب تولید می کنند. و آنها را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. 

درست است که ولاگر و بلاگرها افرادی با درآمد بالا در شبکه های اجتماعی هستند. اما یکی دیگر از تفاوت ولاگر با بلاگر، نحوه ارائه محتواهای آنها است. بلاگرها با استفاده از عکس و متن اهداف خود را ارائه      می دهند. و فقط نیاز به تهیه مطب و یا تهیه عکس با استفاده از دوربین های با کیفیت دارند. و زمان زیادی را صرف ارائه کار خود نمی کنند. اما ولاگرها کار خود را به صورت کلیپ های کوتاه و تاثیر گذار ارائه می دهند. به همین دلیل نیاز دارند تا کلیپ ها را طراحی نمایند. آنها را ضبط نموده و سپس ادیت نمایند. تا در نهایت کلیپ های با کیفیتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند. 

این مقاله را هم بخوانید :چگونه به یک بلاگر موفق تبدیل شویم؟ (نکات مهم بلاگری و لاگری)

ولاگر یا بلاگر ؟!؟

انتخاب به عهده خودتان است. به طور کلی حوزه آموزشی، سرگرمی، اجتماعی، خبری و…. موضوعاتی است که ولاگر و بلاگرها به آن می پردازند. در نهایت هدف هر دو آنها یکی می باشد. اما نحوه ارائه آنها متفاوت است. شاید فکر کنید با گذاشتن چند پست و بازخورد چندین نفری می توانید ولاگر و یا بلاگر باشید. اما تفاوت ولاگر با بلاگرها و کاربران معمولی در شبکه های اجتماعی بازخوردهای چندین هزار نفری به بالای آنها است. بنابراین برای انتخاب هر حرفه هر کدام از آنها، نیاز دارید تا بازدید کنندگان زیادی را جذب نمایید.

مهارت های مورد نیاز ولاگر و بلاگر ها

شما به عنوان یک بلاگر و یا ولاگر باید فن بیان خوبی داشته باشید تا بتوانید به راحتی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و آنها جذب کنید، در همین راستا باید تمرینات فن بیان را به خوبی انجام دهید.

از مهارت های دیگر مورد نیاز توانایی ادیت محتوای خلاقانه است، شما با اینجاد ادیت های خلاقانه بر روی محتوا های خود می توانید مخاطبین را بیشتر جذب کنید و همچنین مدت زمانی که مخاطب صرف دیدن محتوای شما می کند هم به همین واسطه بیشتر می شود.

از موارد مهم دیگر این است که شما باید همیشه به ترند های روز توجه داشته باشید و اخبار را دنبال کنید که بتواندی محتوا هایی با توجه به ترند ایجاد کنید که بازدید بالایی دریافت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *