Blog Post

آتی کالا چیست؟
بورس

آتی کالا چیست؟ 

بازار بورس با توجه به نیاز های جامعه دارای بخش های گوناگونی می باشد. یکی از بخش های آن آتی کالا است. که مربوط به خرید و فروش کالا می باشد. کالاهایی که در این بازار خرید و فروش می شوند، باید از استاندارد کیفی و کمی برخوردار باشند. به طور کلی بازار آتی کالا، یک بازار با مرکز مالی مشخص می باشد. که در آن قراردادها مطابق با استاندارد آتی تنظیم می گردد. در ادامه قصد داریم شما را با این بخش از بازار بورس بیشتر آشنا کنیم.

تنظیم قرارداد در آتی کالا

قراردادی های موجود در آتی کالا ، مطابق با استاندارد آتی تنظیم می شوند. در این قرارداد استاندارد کالا باید تایید شده باشد. همچنین زمان تحویل کالا مشخص شود. فقط مبلغ ممکن است متغیر باشد. این قرارداد میان فروشنده و خریدار تنظیم می گردد. توافق در این قرارداد اینگونه است که، مقدار مشخصی از یک کالا پس از تایید استانداردهای آن، در زمان و مکان مشخصی به خریدار تحویل داده می شود.

آتی کالا چیست؟

ویژگی های برتر آتی کالا

  1. یکی از ویژگی های برتر آتی کالا زمان تحویل کالا است. به طور مثال شما قصد دارید کالایی را اکنون خریداری نمایید. اما می خواهید که این کالا را سه ماه دیگر تحویل بگیرید. در بازار آتی شما می توانید کالا را با قیمت روز خریداری نموده و آن را سه ماه بعد دریافت کنید.
  2. از مزیت های این بازار برای فروشندگان، این است که، می توانند محصولات خود را با قیمت معینی، برای چند ماه آینده پیش فروش نمایند.
  3. به طور کلی از برترین ویژگی های بازار آتی کالا می توان به کنترل نوسانات بازار کالا اشاره نمود. فرض کنید افرادی برای پیش برد کار خود، نیاز به مواد اولیه دارند. اما از آنجایی که ممکن است نوسانات در ماه آینده بسیار زیاد شود. کالای مورد نیاز ماه آینده را اکنون پیش خرید می نمایند. اینگونه از نوسانات بازار در ماه آینده، نیز در امان خواهند ماند.

آتی کالا چیست؟

  • فروشندگان می توانند چندین برابر سرمایه خود در بازار آتی معامله نمایند.
  • معافیت مالی از دیگر برتری های این بازار می باشد.
  • روزانه میزان سود و زیان در بازار مشخص شده و به حساب او واریز می گردد.
  • کارمزدهای آن بسیار کم است.
  • می توانید سود حساب بانکی خود را روزانه برداشت نمایید.
  • تمامی کالاهای کشاورزی، فلزات، چوب، فراورده های نفتی و دیگر محصولات می توانند در این بازار معامله شوند. تنها برای تایید کیفیت و کمیت کالاها، آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *