Blog Post

نگاهی به معرفی بورس نزدک (بورس نزدک چیست؟)
بورس

نگاهی به معرفی بورس نزدک (بورس نزدک چیست؟) 

نگاهی به معرفی بورس نزدک

 برای معرفی بورس نزدک باید گفت که، یکی از بازار های بورس سهام آمریکا می باشدکه در نیویورک واقع شده است. این بورس در 8 فوریه سال 1971 میلادی تاسیس شده است و مالک کنونی آن گروه اوام‌ایکس نزدک است. در ابتدای فعالیت این بازار معاملات از طریق تلفن انجام می گرفت اما در سال 1987 در روزی که معروف به دوشنبه سیاه شد، تصمیم گرفته شد که معاملات به صورت الکترونیکی انجام شود. در معرفی بورس نزدک باید گفت ارزش این بازار در حدود 10 تریلیون دلار است و حجم معاملاتی که در آن انجام شده است در حدود 982 میلیارد دلار می باشد.

ارز قابل معامله در بورس نزدک دلار آمریکا می باشد. بازار نزدک جدا از بازار سهام نیویورک است و در تعداد انگشت شماری از شهرهای دنیا می توانیم شاهد دو بورس معتبر در کنار هم باشیم. این بازار از لحاظ رتبه بندی ارزش بازار در مقام دوم قرار گرفته است که بعد از بورس نیویورک که در جایگاه اول است، به این رتبه دست یافته است. برای معرفی بورس نزدک می توان به این مورد هم اشاره کرد که اولین بازار الکترونیکی در سراسر جهان است که از بیت کوین حمایت می کند. 

این مقاله را هم بخوانید: چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟

معرفی بورس نزدک و ویژگی های آن

برای معرفی بورس نزدک شاید بهتر باشد با ویژگی های آن آشنا شوید. خرید و فروش سهام در بورس نزدک در شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد. تعداد کارگزاران فعال در این بورس که از سراسر جهان در آن فعال هستند در حدود بیش از صد مورد است.

تعداد شرکت هایی که در این بورس به فعالیت پرداخته اند را می توان بیش از سه هزار و سیصد شرکت دانست که آماری فوق العاده است. در معرفی بورس نزدک و بیان ویژگی های آن باید گفت، این بازار نسبت به بورس های بزرگ جهان تعداد معاملات بیشتری را در خود به انجام رسانده است و این یکی از ویژگی های مهم بورس نزدک است.

ساعت کاری این بورس در طول یک شبانه روز 6 ساعت است و از 9:30 صبح شروع شده و تقریبا تا ساعت 16 فعال است. البته به دلیل ازدحامی که در وال استریت وجود دارد بسیاری از سرمایه گذاران بعد از پایان ساعت کاری معاملات خود را انجام می دهند و این کار در بورس نزدک شدنی است.

برای معرفی بورس نزدک شاید بیان ویژگی هایی مانند پایین بودن نوسانات در این بورس، پایین بودن هزینه های معاملاتی نسبت به بورس نیویورک و مقاومت بالا در مواقع استرس بازار کمک کننده باشند. 

معرفی بورس نزدک و تاثیر آن بر بازار جهانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *