Blog Post

نکاتی در مورد مدیریت زمان
مدیریت

نکاتی در مورد مدیریت زمان 

همیشه در زندگی افرادی را میبینیم که از کمبود زمان گله دارند. مشکل این افراد این است که نمیتوانند کار های خود را متناسب با زمانی که در اختیار دارند انجام دهند.

زیرا این افراد برنامه ریزی ندارند و نمیتوانند مدیریت زمان خود را به درستی انجام دهند.

در اینجا میخواهیم نکاتی در مورد مدیریت زمان به شما بیاموزیم تا از حداقل زمان خود حداکثر بهره‌وری را داشته باشید.

                 برای انجام دادن کارها همیشه از شب قبل برنامه ریزی کنیم.

چند نکته در مورد مدیریت زمان

همه ی ما هفته ای ۱۶۸ساعت وقت داریم. ۴۰ ساعت از این زمان را در مدرسه و یا سر کار هستیم. بعضی از ما نهایتا ۱۴ ساعت ورزش میکنیم.

۵۶ ساعت را نیز میخوابیم. ۵۸ ساعت وقت برایمان باقی می ماند، پس دیگر بهانه ای برای کمبود وقت نداریم.

برای انجام دادن کارها همیشه از شب قبل برنامه ریزی کنیم. این گونه صبح روز بعد میدانیم از کجا شروع کنیم و چه کاری را انجام دهیم.

گوش کردن به موزیک به خصوص با هدفون تمرکز ما را بالا میبرد و ما میتوانیم کارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

محل کارمان را همیشه تمیز و مرتب کنیم. به این ترتیب چیزی گم نمیشود و به خوبی از پس مدیریت زمان بر میاییم.

صبح ها زودتر از بقیه بیدار شویم. اینگونه در طول روز وقت بیشتری خواهیم داشت.

در میان کار ها برای خود زنگ تفریح داشته باشیم.

شاید فکر کنیم اینگونه زمان خود را از دست میدهیم. اما استراحت دادن به مغز موجب بالا رفتن تمرکز در هنگام انجام کار میشود.

کار امروز مان را به فردا موکول نکنیم. شاید فردایی در کار نباشد.

از همه مهمتر برای مدیریت زمان داشتن هدف است. اگر هدف نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم شد.

زمانی که ما بدانیم چه کاری را میخواهیم انجام دهیم، پس ما برنامه داریم. زمانی که انتخاب میکنیم چه کاری را انجام ندهیم،

استراتژی داریم. زمانی که هر دو را میدانیم، یک برنامه راهبردی داریم و میتوانیم به خوبی مدیریت زمان را انجام دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *