Blog Post

سهام وخارزم |‌ زیر مجموعه های بورسی وخارزم (شرکت سرمایه گذاری خوارزمی)
بورس

سهام وخارزم |‌ زیر مجموعه های بورسی وخارزم (شرکت سرمایه گذاری خوارزمی) 

وخارزم از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ کشور می باشد که در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کرده اند و از سهامداران عمده این شرکت می توان به بانک صادرات اشاره کرد.

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در سال ۱۳۷۶ به صورت سهامی خاص به ثبت رسید . سرمایه این شرکت در زمان ثبت ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است .

این شرکت با هدف ورود به صنعت سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های خود به سهامی عام تغییر یافت .

سهام خوارزمی در سال ۱۳۸۹ در سازمان بورس و أوراق بهادار به ثبت رسید و پذیرفته شد . و هم اکنون با نماد وخارزم در بازار بورس تهران قابل معامله است  .

سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی طی چند مرحله افزایش تا مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ريال در سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است. سرمایه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در تابستان سال ۱۳۹۴ نیز  با طی مراحل قانونی به مبلغ ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال رسید. براساس مصوبه مجمع فوق العاده شرکت (مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹) و بعد از اخذ مجوزهای لازم، سرمایه شرکت به  ۱۸۷۰۰ میلیارد ریال رسید که این افزایش سرمایه در ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ به ثبت رسید..

سهام شناور آزاد ٤٧ درصدي (رتبه ٣٣ درميان ٣٩٥ شركت بورسي و فرابورسي) و حجم بالاي معاملات سهام،

شركت را در ميان ٥٠ شركت فعال بازار سرمايه ايران قرار داده كه حاكي از نقدشوندگي و شفافيت مطلوب این شركت در بازار سرمایه کشور است.

وخارزم توانسته است طی این سال ها سرمایه گذاری های خود را در صنایع پر بازده متنوع انجام دهد .

همچنین این سرکت با توجه ویژه به مزیت‌های نسبی کشور و منطقه، ماهیت فعالیت‌های ذی‌نفعان استراتژیک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، محورهای عمده کسب و کار خود را در قالب برنامه راهبردی تعریف کرده است.

هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی (وخارزم) با مشارکت شرکت های گروه با تدوین و تصویب کلیات برنامه راهبردی شرکت در تیر ماه سال 1399چشم‌انداز تازه‌ای را پیش روی سهامداران و ذ‌ی نفعان شرکت ترسیم کرد.

بازآرايي پرتفوي بورسي و غيربورسي گروه در مسير ارتقاي شاخص هاي سودآوري و ريسک، تکميل پروژه نوسازي خطوط توليد شرکت لابراتوارهاي سينادارو با هدف توسعه محصول و بازار، ايجاد کارخانه استحصال طلاي معدن شادان، توانمندسازي و خروج معدود شرکت هاي گروه از زيان دهي، بازآفريني مدل کسب و کار و تجديد ساختار عمليات شرکت هاي توسعه ساختمان خوارزمي، تجارت گستران خوارزمي و شرکت توسعه مديريت سرمايه خوارزمي، توسعه فعاليت شرکت گروه خدمات بازار سرمايه الگوريتم، توسعه نظام هاي مديريت و حاکميت شرکتي و ارتقاي شفافيت از مهمترين محورهاي برنامه عملياتي دوساله گروه سرمايه گذاري خوارزمي (وخارزم) است.

«وخارزم» در سال 1400 در راستای شفاف سازی وضعیت شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در رتبه اعتباری بلند مدت از سوی شرکت رتبه بندی «پایا» حائز رتبه +BBB(کیفیت اعتباری قابل قبول) شد و در بخش سرمایه گذاری «دورنمای باثبات» را کسب کرد.

شرکت وخارزم در سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران جزو ۱۰ شرکت برتر پیشرو در ایران معرفی شد . همچنین این شرکت که در سال ۱۳۹۳ جایگاه ۱۰۷ در میان شرکت های ایرانی را کسب کرده بود . در سال ۱۳۹۳ با ۳۶ پله رشد به رتبه ۷۱ رسید .در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران در پایان سال 1398 شرکت سرمایه گذاری خوارزمی رتبه 112 را کسب کرد که نسبت به سال قبل از آن 4 رتبه رشد داشته است.

سرمایه گذاری خوارزمی در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران در سال 1397 رتبه 116 را از آن خود کرد، ضمن اینکه  در گروه رتبه بندی صد شرکت دوم برتر ایران در پایان سال 98 رتبه اول بالاترین ارزش افزوده را کسب کرد. ارزش افزوده این شرکت در پایان سال مورد گزارش 15هزار و 234 میلیارد ریال بوده است در حالی که این شرکت در پایان سال 97 در میان گروه رتبه بندی صد شرکت دوم برتر ایران از نظر شاخص ارزش افزوده در رتبه چهارم قرار داشت.

همچنین همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳۹۹ نخستین طلای تولیدی در مجتمع معدنی شادان در مقیاس آزمایشی رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)، دکتر جواد فرشباف ماهریان رئیس هیئت مدیره گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در این مراسم گفت: عملیات تامین زیرساخت‌های فیزیکی، تکمیل اکتشاف و تجهیز کارخانه استحصال طلای معدن شادان از سال 1398 به صورت جدی آغاز شد و امروز پس از نصب دستگاه سنگ شکن یک میلیون تنی، نخستین طلای ۲۴ عیار استحصال شده به صورت آزمایشی رونمایی شد.

زیرمجموعه های بورسی وخارزم 

گروه پتروشیمی

1- شفن سهامدار درصدی 

2-شخارک سهامدار درصدی 

3-جم 32.7 میلیون 

4-شپدیس 11.22 میلیون

فارس مارون و…

گروه بانکی:

1-وبصادر سهامدار درصدی 

2-وپارسار سهامدار درصدی

 سایر گروه ها

وغدیر

فولاد 1.25 میلیارد سهم 

گروه دارویی 

سهامدار درصدی دسینا 

گروه رایانه:

2-رکیش سهامدار درصدی 

3-رتاپ سهامدار درصدی 

گروه سیمان

1-سنیر سهامدار درصدی

گروه خودرو

خبهمن سهامدار درصدی 

 سهامدار سهم های  شبریز شپنا شبندر شتران کگهر کچاد فخور فملی وبملت و… هم هست

خالص ارزش روز دارایی های وخارزم ( NAV وخارزم ) :

درتاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ ارزش روز دارایی وخارزم به ازای هر سهم (NAV) ۴۵۲۸ ریال و قیمت هر سهم وخارزم در همین روز ۱۷۸۳ ریال می باشد .

با محاسبه ارزش روز و قیمت سهام ، قیمت بر خالص ارزش روز دایی های وخارزم ( P/NAV ) :‌ ۳۹ درصد می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *