Blog Post

تپسی آماده عرضه اولیه می شود / ورود اولین استارتاپ ها به بازار بورس
تپسی آماده عرضه اولیه می شود / ورود اولین استارتاپ ها به بازار بورس
استارت آپ, بورس

تپسی آماده عرضه اولیه می شود / ورود اولین استارتاپ ها به بازار بورس 

ارزشگذاری سهام تپسی محافظه‌کارانه انجام شده است/ لاین‌های جدید تپسی پس از عرضه سهام، افشای اطلاعات می‌شود

گزارش‌های رسمی ارزش‌گذاری شرکت بسیار محافظه‌کارانه تدوین و تنها به بیزنس تپسی اکتفا شده است درحالی‌که ما چند لاین جدید را در دست اجرا داریم که پس از عرضه سهام، افشا و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. تپسی لاین یکی از این برنامه‌هاست.

منشی‌پور، همچنین درباره تاریخ دقیق عرضه اولیه تپسی، گفت: زمان دقیق عرضه اولیه هنوز مشخص نیست اما طبق گفته مدیران فرابورس و سازمان بورس، تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد. در هر صورت، این یک اتفاق بزرگ برای بازار سرمایه و استارتاپ‌هاست که در سال اقتصاد دانش‌بنیان، به وقوع می‌پیوندد.

ارزش تپسی چقدر است؟

بر اساس گزارش ارزش‌گذاری تپسی، ارزش این شرکت در حدود ۱۷۰۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود. ارزش سهام تپسی در سناریویی جداگانه تقریبا دو هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین سرمایه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای شرکت در نظر گرفته شد.

درآمد تپسی از طریق دریافت ۱۵ درصد کمیسیون از ارزش هر سفر تامین می‌شود.درآمد کمیسیون این شرکت در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. البته سفر روزانه این شرکت رکورد شکست و در روز به بیش از ۲۶۰ هزار سفر رسید.

سود خالص پیش‌بینی شده پارسال تقریبا ۴.۵ میلیارد تومان است. اما پیش‌بینی‌ها می‌گویند که با کاهش کرونا سود خالص شرکت چهار برابر و نزدیک به ۱۸.۶ میلیارد تومان می‌شود.

سود خالص تپسی نیز در شش ماهه سال ۱۴۰۰ حدودا یک میلیارد و ۲۷۰ میلیارد تومان ثبت شد.

نکته احراز اهمیت اینجاست که این آمار فاصله زیادی با پیش‌بینی شرکت از سود سال ۱۴۰۰ دارد، یعنی سود ۲۰ میلیارد تومانی که در امیدنامه آمده است.

بر اساس گزارش منتشر امسال سود ۱۸٫۵ میلیاردی و برای سال ۱۴۰۱ سود ۵۰۹ میلیارد تومانی برای تپسی برآورد می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *