Blog Post

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک
استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک
کسب وکار

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک 

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک

در این مقاله  بر روی برخی از موانع کسب وکار در استفاده از شبکه اجتماعی تمرکز می‌کنم.

همچنین از موارد زیر نیز صحبت می شود:

  • تفاوت پیام و محتوا در شبکه های اجتماعی متفاوت
  • روش بهینه کردن تعامل با مشتریان بالقوه
  • معرفی شبکه های اجتماعی اصلی و محتوای مناسب هرکدام از آنها.

 

♦  چرا کسب و کارهای کوچک در استفاده از شبکه های اجتماعی دچار چالش می شوند؟

 

شبکه های اجتماعی به عنوان بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه گزینه مناسبی است.

با این تفاوت که، سنجه های مخصوصی برای اندازه گیری موفقیت در آنها وجود دارد.

به تجربه ثابت شده است که:

از دلایل چالشها تعیین و اندازه گیری ارزش استفاده از شبکه های اجتماعی است.

در اغلب کسب و کارها میزان اثربخشی شبکه های اجتماعی با بودجه بازاریابی اندازه گیری می شود.

افزایش فروش یک سنجه ی معمولی در بازاریابی به شمار می رود.

با این حال، در شبکه های اجتماعی حجم تعامل و اندازه دنبال کننده‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است.

بگذارید بیشتر توضیح دهم:

به منظور تولید نتایج ملموس، شبکه های اجتماعی به میزان زیادی از تلاش در مدت‌زمان طولانی نیاز دارند. شبکه های اجتماعی با ماهیت اجتماعی بودن، یک جامعه ارتباطی است نه یک فروشنده!

من دوست دارم شبکه های اجتماعی را به عنوان یک حزب توضیح دهم، یا حتی یک ابزار شبکه سازی .

چند بار وارد یک جمع شده اید و خود را معرفی کرده اید، وگفته اید این چیزی است که باید بخرین؟شرط می بندم هیچوقت.

اما اگر شما به جمعی ملحق شوید، شاید برای مدتی گوش دهید، سپس نظر مفید در آن جمع بدهید. سپس بیشتر به جمع توجه کنید، باز هم گوش دهید. به این فکر کنید با توجه به این جمع چه کار مناسبی می توانید انجام دهید.

این روش مناسبی است که شما باید از آن در شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.

همانطور که درقبل گفته شد اندازه‌گیری در رسانه های اجتماعی در مورد میزان فروش نیست، بلکه در مورد رشد در شبکه اجتماعی و تعامل در آن است.

پس چرا کسب و کارهای کوچک در ورود به شبکه های اجتماعی دچار چالش می شوند؟
آن‌ ها به دنبال نتایج کوتاه ‌مدت هستند و شاخص های اشتباهی را اندازه‌گیری می‌کنند.

 

♦  حضور شخصی یا کسب و کاری در شبکه های اجتماعی

اول از همه، مهم‌ترین چیز حفظ حضور در شبکه اجتماعی شخصی تان است ،اگر شما محصول یا سرویسی ارائه می‌دهید که نتیجه مربوط به تجربیات شخصی شما باشد.


دو دلیل اصلی برای جدا نگه داشتن حضور شخصی و کسب و کاری:

  • لحن شخصی شما و برند کسب وکار شما یکسان نیست، بنابراین اختلاط آن باعث ایجاد سردرگمی برای مشتریان احتمالی خواهدشد.
  • اگر نظرات و افکار شخصی خود را در شبکه های اجتماعی کسب‌وکار با هم مخلوط کنید، اساسا به این معنی است که کسب و کارتان با شمامطابقت دارد. و این می‌تواند خطرناک باشد!!!

 

این مقاله را هم از دست ندهید  :۸ راه برای تامین سرمایه در استارتآپ خودتان

 

 

♦  موقعیت شبکه های اجتماعی – محتوا و پیام‌های مختلف

 

شبکه های اجتماعی مختلف پیام‌های متفاوتی را طلب می‌کنند. این مهم است که بدانید چه موقع باید از چهشبکه اجتماعی استفاده کنید.

همه شبکه های  برابر خلق نشده‌اند. علت و روشی که مردم در آن وقت صرف می کنند متفاوت است.دانستن این به آن معنی است که ما نیاز داریم محتوای خود را برای هر شبکه آماده کنیم، تا اطمینان حاصل کنیم که ما به شیوه‌ای صحبت می‌کنیم که مخاطبان ما انتظار دارند و به دنبال آن هستند.

 

شبکه های اجتماعی که شما به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود انتخاب می‌کنید باید براساس موارد زیر باشد:

  • محتوایی که قبلا داشته اید و می‌خواهید ایجاد کنید.
  • چقدر وقت صرف مدیریت رسانه‌های اجتماعی می‌کنید.

 

این مقاله را هم از دست ندهید  :۱۰ عادت مالی برای کارآفرینان

 

♦  انتظارات محتوایی در چند شبکه اجتماعی اصلی:

 

LinkedIn: لینکدین که به عنوان کانال اجتماعی B۲B شناخته می‌شود توانایی ارائه بسیاری از انواع واسطه‌ها را دارد. لحن لینکدین بر کسب‌وکار متمرکز است. بنابراین پیام‌رسانی در لینکدین باید کسب‌وکاری بیشتری داشته باشد و از ویژگی‌ها، رویدادهای شرکتی، اخبار صنعت و غیره صحبت کند.

 

Twitter همه ما می‌دانیم که توییتر‌، شبکه اجتماعی متن های کوتاه است. با این حال، از آنجا که فرمت محتوای در آن گسترش می یابد، سطح پیام گذاری کمی عمیق‌تری را می طلبد.همانطور که گفته شد ، توییتر هنوز مکانی برای مطرح کردن نظر شما و به موقع با تحویل محتوای شما است. یک مکان عالی برای افزایش مخاطب، انتشار اخبار، تبلیغات حساس به زمان،توصیه ها، رویدادها و غیره.

 

Instagram: مناسب برای کسب و کارها در همه اندازه‌ها. همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی عکس محور است. اگر محصولی دارید که جذاب است، یا خدماتی که یک نتیجه شگفت‌انگیز را ارایه می‌دهد اینستاگرام می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

Snapchat: آخرین و بزرگ‌ترین برای بازاریابان. یک پلت فرم محتوایی کوتاه است. شما یک محدوده توجه کوتاه برای کار در اسنپ چت دارید.بنابراین ارسال سریع محتوای داستانی، ویدئو و تصاویر مهم است. بااینحال ، مدیریت اسنپ چت چالش‌های خود را دارد. شما نیاز به صرف زمان زیادی برای فعال شدن در اسنپ چت دارید.

 

شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتری وجود دارند، اما به عنوان صاحب کسب‌وکار کوچکی که در حال کار بر روی شبکه اجتماعی است، به شبکه‌های اصلی اشاره کردم.

 

منبع:ibazaryabi

آیا این محتوا برای شما مفید بود ؟

روی ستارها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *