Blog Post

چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟
چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟
برگزیده ها, بورس, سرمایه گذاری

چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟ 

یکی از اسم هایی که اخیرا زیاد به گوش می رسد بورس است که با توجه به دوره خوب سود دهی در چند وقت اخیر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است 

اول از همه از تعریف ساده بورس شروع می کنیم . بورس به بیان ساده به بازاری گفته می شود که درآن به خرید و فروش پرداخته می شود و می تواند خریداران و فروشندگان دارایی هایشان را با هم معامله کنند چه فیزیکی باشد چه اسناد مالی باشد . حال بورس اوراق بهادار مکانی است که افراد به خرید و فروش سهام و اسناد مالی شرکت های مختلف می پردازند .

حال به سراغ دلایل ورود به بازار بورس اوراق بهادار می رویم 

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم

قدرت نقد شوندگی 

زمانی که فرد در بورس سرمایه گذاری می کند و سهامی را خریداری می کند .اگر آن شخص به دلایل متفاوتی نیاز به پول خود داشت می تواند سهام خود را در زمان کم نقد کند و نقدینگی خود را دوباره به دست آورد که یکی از ویژگی های اصلی بازار سرمایه می باشد .

 سرمایه کم

امکان داره این ذهنیت را داشته باشید که هر برای سرمایه گزاری باید پول های کلان داشته باشید که این ذهنیت درست نیست . بورس اوراق بهادار این قابلیت را دارد که با کمترین مبلغ  ۱۰۰هزار تومان به انجام معامله بپردازید.

خرید و فروش درهمه جا 

بورس این امکان را دارد که شما هر کجا که باشید با یک تلفن هوشمند یا کامپیوتر  و یک اینترنت در زمان بازا ر به خرید و فروش سهام در احظه بپردازید و همین امر این امکان را می دهد که شما اگر کارمند اداره و شرکتی هستید در محل کار خود می توانید به راحتی به خرید و فروش  سهام های خود بپردازید .

امنیت سرمایه 

سازمان بورس بر فعالیت بازار بورس نظارت دارد و افرادی که وارد این بازار می‌شوند تحت حمایت قانون هستند، بنابراین امکان کلاهبرداری یا سوءاستفاده از سرمایه افراد وجود ندارد.

هزینه ی بسیار کم کارمزد معاملات در مقایسه با سایر معاملات

هزینه ی کارمزد معاملات سهام بسیار کم بوده و با وجود تورم بسیار افزایشی نداشته  و حتی به تدریج این مقدار در حال کم شدن است.

هزینه اشتباهات کمتر نسبت به سایر بازار ها و کسب و کار ها

یکی از مورارد مهم هر بازاری هزینه خطای آن بازار می باشد. زیرا هر چه هزینه خطا در بازاری زیاد باشد فعالیت در آن بازار سخت تر و محدود تر است . ولی در بازار سرمایه هزینه خطا ها پایین تر از بازار های دیگر هست و اگر با دانش وارد این بازار شوید می توانید خطاها را تا حد بسیاری زیادی کم تر کنید .

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. آموزش مدیریت زمان

    […] این مقاله را هم بخوانید : چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟ […]

  2. آشنایی به ۳ نکته مهم در مورد سرمایه گذاری

    […]  این مقاله را هم بخوانید : سرمایه گذاری در بورس […]

  3. ثبت دو عدد تاریخی در بورس

    […] این مقاله را هم بخوانید: چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟ […]

  4. نگاهی به معرفی بورس نزدک (بورس نزدک چیست؟)

    […] این مقاله را هم بخوانید: چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟ […]

  5. اطلاعات گروه الف وب در بورس چیست؟

    […] این مقاله را هم بخوانید: چرا باید وارد بازار سرمایه شویم؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *