Blog Post

کسب وکار و کارآفرینی
کارآفرینی اشتغال
کسب وکار

کسب وکار و کارآفرینی 

اگر میخواهید کسب و کاری برای خودتان داشته باشید و یا شرکت بزنید و کارآفرینی کنید، در ابتدا باید به طور کامل تحقیق کنید، آموزش ببینید، پیچ و خم های کا را یاد بگیرید، نیازهای کار خود را بدانید، باید بدانید چه تعداد نیروی انسانی نیاز دارید، یاد بگیرید چگونه تولید کم هزینه با سود بالا داشته باشید، باید بدانید کسب و کار شما مشکل شرعی ندارد و درآمد حاصل از آن حلال هست و با کار مورد نظر خود آشنا شوید.

اگر بدون فکر کردن وارد بازار کار شوید ممکن است بسیار ضرر مالی و زمانی کنید و آبروی تان نیز برود.

کارآفرینی به مدرک دانشگاهی شما ربطی ندارد، کارآفرینی در اصل مربوط به شخصیت و طرز فکر شما میشود. بسیاری از کارآفرینان موفق مدرک دانشگاهی ندارند. اما تفکر گسترده و حرفه ای داشتند. اگر میخواهید کارآفرینی موفقی داشته باشید، آینده نگر باشید و فقط به زمان حال خود نگاه نکنید. معمولا راه انداختن کسب و کار جدید، کمی ریسک دارد و شما با کمی تفکر میتوانید این ریسک را به حداقل برسانید.

 نکته مهم برای اینکه یک کارآفرینی موفق داشته باشید، این است که باید عاشق کارتان باشید و کارتان را دوست داشته باشید.

چگونه  کارآفرینی موفق داشته باشیم؟

امام صادق علیه‌ السلام فرموده اند وارد کسب و کاری نشوید، مگر آنکه اصول آن را به طور کامل بدانید.

بسیاری از ورشکستگی ها به دلیل تحقیق و پژوهش نکردن است.

بسیاری از افراد سرمایه ای که برای ساخت کسب و کار نیاز است، را دارند. اما حاضر نیستند بروند و آموزش ببینند و بدون داشتن علمی کسب و کاری را راه می اندازند. این افراد بعد از مدتی ورشکسته میشوند و سرمایه خود را به هدر میدهند. نکته مهم برای اینکه یک کارآفرینی موفق داشته باشید، این است که باید عاشق کارتان باشید و کارتان را دوست داشته باشید. باید در کاری که میخواهید انجام دهید متخصص باشید و کارهای تان را به نحو احسن انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *