Blog Post

چطور در بورس کالا ماشین بخریم / دریافت کد خرید در بورس کالا فیزیکی
چطور در بورس کالا ماشین بخریم / دریافت کد خرید در بورس کالا فیزیکی
بورس

چطور در بورس کالا ماشین بخریم / دریافت کد خرید در بورس کالا فیزیکی 

بعد از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا تهران تاکنون خودروی شاهین از سایپا، وانت کارا، فیدلیتی و دیگنیتی از گروه بهمن و جک‌ اس5، جک جِی4 و وانت کی‌ام‌سی T8 از کرمان موتور برای عرضه پذیرش شده‌اند و متقاضیانی که ثبت‌نام خود را در بورس کالا تکمیل کرده باشند، امکان خرید این خودروها را دارند.

وانت کارا نخستین خودرویی بود که از گروه بهمن ، در روز ۲۸ اردیبهشت ماه از طریق بورس کالا عرضه شد . این اقدام در راستای کاهش ابهامات و حواشی خرید آنلاین خودرو برای مصرف‌کنندگان انجام شد و به اعتقاد کارشناسان با ورود خودرو به بورس، قیمت‌گذاری‌ها در این بازار شفافیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مراحل خرید خودرو در بورس کالا

1-دریافت کد بورس کالای فیزیکی از کارگزاری های معتبر

2-افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک های مورد تایید کارگزاری ها (افتتاح حساب با معرفی نامه کارگزاری ها )

3-واریز قیمت پایه به حساب وکالتی تا یک روز قبل از ثبت سفارش

4-ثبت درخواست خرید در سامانه کارگزاری ها در زمان معین شده از قبل

5-تعیین نمایندگی جهت دریافت خودرو در سامانه کارگزاری

چطور کد بورس کالا را بگیریم ؟

شما قطعا با کد بورس أوراق بهادار که اکثرا دارند نمی توانید در بورس کالا خرید انجام دهید و حتی با کد آتی کالا که شاید قبلا گرفته باشید نمی توانید خرید انجام دهید .

پس برای دریافت کد بورس کلا فیزیکی باید به سایت یا دفتر کارگزاری های معتبر رجوع کنید و بعد از تکمیل فرم لازم است با معرفی نامه ای به بانک مراجعه کنید و حساب وکالتی را با بورس کالا ایجاد کنید و شماره حساب را در اختیار کارگزاری قرار دهید .

حساب وکالتی بورس کالا چیست ؟

منظور از حساب وکالتی، حساب بانکی مشتری است که جهت واریز وجوه پیش‌پرداخت نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح شده و برای مسدود کردن وجوه واریزی به بورس، وکالت داده می‌شود تا در زمان انجام معامله به نام مشتری، وجه مسدودی به حساب تعریف‌شده کارگزار منتقل شود. چنانچه معامله‌ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *