Blog Post

نکاتی در مورد سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

نکاتی در مورد سرمایه گذاری 

بعضی از افراد فکر میکنند سرمایه گذاری مختص افراد ثروتمند و میلیاردر هست . هر کسی که به فکر درآمد زایی و موفق شدن و کمی اهل ریسک کردن باشد میتواند به سراغ این کار بیاید، برود.

در کشور ما پول را می توان به شکل های گوناگونی سرمایه گذاری کرد. مانند خرید ارز و طلا، سهام، زمین و املاک و…

یکی از قانون های این کار این است که، سود بیشتر همراه ریسک بیشتر است. این به این معنی است که اگر شما بخواهید به سود بیشتر دست یابید باید اهل ریسک کردن باشید و از شکست خوردن نترسید.

اگر شما میخواهید بر روی ملک سرمایه گذاری کنید باید نکات زیر را بدانید.

برای مثال اگر شما آپارتمانی خریداری کنید و قصد اجاره دادن آن را دارید، مبلغی را که از مستأجر به عنوان اجاره در طول سال دریافت می کنید، درآمد سالانه شما میشود. افزایش قیمت خود ملک نیز، رشد ارزش سرمایه نامیده میشود. به مجموع این دو بازده مالی سرمایه گفته میشود.

همیشه قبل از ورود به هر گونه کسب و کاری به بازده زمانی آن دقت کنید تا انتظار نداشته باشید در مدت کوتاه به بازده مالی خوب دست یابید.

نکات مهم در مورد سرمایه گذاری

پس انداز کردن باید اولین و مهمترین خرج شما باشد.

شما بایستی از میزان درآمدی که ماهانه کسب می کنید، همان ابتدا قسمت معینی را پس انداز کنید.

سرمایه گذاران حرفه ای همیشه حداقل به اندازه درآمد سه ماه خود را برای مواقع ضروری نگه می‌ دارند و آن را وارد بازی سرمایه گذاری نمیکنند. تا اگر زمانی در اینکار شکست خوردید، با استفاده از آن پس انداز بتوانید خودتان را سر پا نگه دارید.همیشه قبل از ورود به هر گونه کسب و کاری به بازده زمانی آن دقت کنید تا انتظار نداشته باشید در مدت کوتاه به بازده مالی خوب دست یابید.

کورکورانه سرمایه گذاری نکنید، اول پرس و جو و تحقیق کنید.

در جایی که زندگی نمیکنید و شناختی از آن مکان ندارید، سرمایه گذاری نکنید.

هیچ وقت تمام تخم مرغ های خود را درون یک ظرف نچینید. یعنی تمام دارایی خود را یکجا سرمایه ‌گذاری نکنید. زیرا اگرچه شکست بخورید دیگر دارایی و سرمایه ای نخواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *