Blog Post

صندوق ETF بعدی خودرویی و فلزی است (دارا دوم)
Business man pressing high tech type of modern graph on a virtual background
بورس

صندوق ETF بعدی خودرویی و فلزی است (دارا دوم) 

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت:

 سهام گروه خودرو و صنایع فلزی در قالب صندوق‌های ETF در تابستان عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به عرضه صندوق پالایشی‌ها خواهد رسید.

علیرضا صالح، در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در زمینه احتمال توقف عرضه صندوق‌های گفت: قانونی در کشور به عنوان قانون بودجه وجود دارد که طبق آن قانون در حال اقدام برای عرضه صندوق‌های دولتی هستیم و نمی‌توان اقدامی جز آن را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: طبق قانون بودجه به طور حتم باقی صندوق‌های ETF نهایتا تا پایان سال و به مرور در بازار عرضه خواهد شد.

صالح خاطرنشان کرد: صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی از افراد را نمی‌توان ملاک فعالیت قرار داد بلکه ما طبق قانون، اقدامات لازم در این زمینه را پیش خواهیم برد و به هیچ عنوان احتمال توقف برای عرضه این صندوق‌ها در بازار وجود ندارد.

شائبه هایی در مورد فروش باقیمانده سهام عدالت توسط دولت در قالب صندوق های ETF‌ مطرح شده است و نمایندگان مجلس خواستار شفاف سازی دولت در این زمینه شده اند.

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره زمان عرضه این صندوق‌ها اظهار داشت: در این زمینه نامه‌ای به وزیر اقتصاد ابلاغ شده تا هر چه زودتر تصمیمات لازم برای عرضه این صندوق‌ها را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه دومین مرحله عرضه این صندوق‌ها در تابستان و سومین مرحله در پاییز انجام خواهد شد، افزود: اکنون در حال اتخاذ تصمیمات لازم برای عرضه باقی سهام بانکی‌ها و رایزنی با وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در قالب صندوق‌های ETF به بازار هستیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه باید متناسب با کشش بازار اقدامات مربوط به عرضه صندوق‌های ETF در بازار صورت گیرد، گفت: سهام گروه خودرو و صنایع فلزی در قالب این صندوق‌ها در تابستان عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به عرضه صندوق پالایشی‌ها خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *