صفحه اصلی » استارت آپ » ۱۰ عادت مالی برای کارآفرینان
10 عادت مالی من برای کارآفرینان

۱۰ عادت مالی برای کارآفرینان

تاریخ انتشار:دی ۷, ۱۳۹۶ دسته بندی: استارت آپ, برگزیده ها, سرمایه گزاری, مالی 342 بازدید

در طول ۱۰ سال گدشته ، شریک تجاری ام و من مشاهده کردیم که وبسایت شخصی مالی ما از یک وبلاگ کوچک کارت اعتباری استرالیایی به یک کسب و کار ۵۰ ملیون دلاری رشد کرده است. در طول راه، تعدادی از عادت های پولی  را که برای کمک به تحقق اهداف مالی و تجاری من اهمیت داشته اند  را انتخاب کرده ام. در اینجا ۱۰ مورد اول را آورده ام

۱ – توسعه و دنبال کردن اهداف روشن

توسعه اهداف روشن در بلند مدت و کوتاه مدت قطعا یک مزیت حساب میشود. نقاط عطف مالی ای که میخواهید در ۶ ماه، یک سال یا ۱۰ سال آینده به آنها دست یابید را درنظر بگیرید و یادداشت کنید. یک طرح واضح (و واقع بینانه) برای راهنمایی خود ایجاد کنید و به طور منظم آن را مرور کنید و با تغییر وضعیت آن را سازگار کنید. بسیاری از مردم این کارها را انجام می دهند و سپس آنها را در یک پوشه یا کشو قرار می دهند و هرگز دوباره به سراغ آنها نمی آیند. من همواره در تقویم یادداشت هایی را برای هر مرحله قرار می دهم و پس از هر مرحله از خود می پرسم که به چه چیز از آخرین مرحله تا به اینجا دست یافت ام؟  آیا این اهداف برای دوره ای که در آنها تعیین شده است، هنوز واقعی هستند؟ به چه ابزارهایی احتیاج دارم که پیش از این نباید این اتفاق بیافتد؟

۲ – گزینه های خود را در نظر بگیرید

هنگام شروع ، به اجرا در آوردن ایده های تجاریتان می تواند مشکل باشد . یک وام تجاری می تواند فشار مالی اولیه را کاهش دهد و باعث ادامه جریان نقدینگی شود. با این حال توجه به این که چه مفدار قرض میگیرید مهم است چرا که نمیخواهید این موضوع بعدا به فشار اضافه ای تبدیل شود. گزینه ها را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین معامله را برای تجارت خود انجام می دهید.

۳ – به یاد داشته باشید که اولین پیشنهاد فقط یک نقطه شروع است

اگر هر کارآفرین اولین “نه” را قبول می کرد، کسب و کارهای بسیار کمتری امروز وجود داشتند. در حالی که من سعی می کنم که یک “نه” را به “بله” تبدیل کنم یا سر قیمت بهتری مذاکره کنم ، همیشه سعی میکنم که بهترین معامله ممکن را به آسانی انجام دهم.

این امر برای معاملات تجاری و هنگام خرید شخصی انجام می شود. من واقعا معتقد هستم که هنر مذاکره چیزی است که همه می توانند یاد بگیرند و بعد از آن که تسلط پیدا کنید، از این که چه نعداد افرادی حاضر به تغییر پیشنهاد اول خود هستند شگفت زده خواهید شد. صادقانه بپرسید که آیا این بهترین معامله مکن است یا حتی می تواند تا حد امکان  به تخفیف احتمالی نزدیک شود (برای مثال در خرید عمده یا پرداخت نقدی)

۴ – ادغام برون سپاری

در دنیای دیجیتال امروز ما توانایی کار حرفه ای با کیفیت را در سرتاسر جهان را داریم، به این ترتیب کسب و کارها قادر به استخدام استعدادهای برتر بر اساس نیاز هستند.  با ادغام برون سپاری شما به احتمال زیاد مبلغ کمتری را صرف کاری با کیفیت تر می کنید و از هدر دادن بودجه بر روی کارکنان کم مصرف تمام وقت جلوگیری می کنید. در صورت برونسپاری ممکن است نیاز به پرداخت پول بین المللی داشته باشید، اما با مقایسه ارائه دهندگان، می توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه های کلی این سرویس ها به نفع شما است.

۵٫ هزینه های خود را نظارت کنید

این به نظر ساده میاد ولی یکی از قانون های طلایی من اینه که همیشه کمتر از اونی که در میاری خرج کن. در آمریکا برای مدت زیادی ما اعتبار را یک چیز غیر قابل تغییر می دانستیم.

درامد خود ، هزینه های عادی و هزینه های اضافی خود را زیر نظر داشته باشید و فراموش نکنید که مقداری هم برای ذخیره نگه دارید. این نه تنها به شما بینش بیشتری نسبت به جایی که پول شما در حال رفتن است و یک حس کنترل بیشتری می دهد، بلکه این نیز یک راه عالی برای کمک به رسیدن به نقاط قوت مالی تان است.

۶ – مستقل بودن

هنگامی که من و فرانک در ابتدا finder  را شروع کردیم ، لپ تاپ قدیمی که داشتیم تعدادی از کلیدهای آن خراب شده بودندو تا سالها مخارج ما را تآمین نمی کرد و اجاره اتاق ها در آپارتمانمان جایگزینی برای درآمد بود.

کجا می توانید هزینه های خود را حداقل نگه دارید. کمی فراتر فکر کنید تا سرمایه خود را بیشتر کنید مانند فضای کار اشتراکی برای اشتراک خدمات  و تجهیزات یا به کار گیری دارایی هایتان در حال حاضر مانند رایانه ها و تجهیزات کامپیوتری.

۷  – رشد کنید ، خرج نکنید

پولتان را قبل از به دست آوردن خرج نکنید و روی موفقیت شرط نبندید. ممکنه کلیشه ای به نظر بیاد ولی این مهمه که انتظار( و البته برنامه) برای موارد غیر منتظره را داشته باشید. با تمرکز بر درآمد، به عنوان مخالف هزینه، شما احتمال بیشتری برای رشد یک تجارت خواهید داشت. شما هرگز نخواهید فهمید که چه زمانی ضربه خواهید خورد ، پس جلوگیری از خرید های گزاف برای امنیت تجارت شما بهتر است.

۸ – بر روی تیم خود سرمایه گزاری کنید

هنگامی که بحث رفاه تیم به میان می آید ، نگرش من به پول کمی تغییر می کند. تیم شما خانواده شما هستند، افرادی که شما را تا رسیدن به قله همراهی می کنند. با سرمایه گذاری بر روی آنها ، بهره وری  محل کار را افزایش داده و فرهنگی بر پایه احترام را بنا می کنید. در finder ما یک برنامه آموزش و توسعه قدرتمند داریم که اعضای تیم را به دنبال کردن پروژه های مورد علاقه و در در نتیجه انعطاف و راحتی بیشتر تشویق می کند. این نه تنها افراد را قدرتمند تر میکند بلکه از فرسودگی شغلی جلوگیری کرده و خلاقیت را ایجاد می کند -همه ی مزایا برای تجارت ما و همچنین مردم ما

۹ – هرگز از سوال پرسیدن را ترک نکنید

ما از سوال پرسیدن و دنبال کردن نصیحت های افرادی که داناتر از ما هستند یاد میگیریم. او می تواند یک مشاور مالی، یک برنامه ریز کارآفرین و حتی یک دوست خوب باشد. نکته این جاست است که به طور جدی گوش کنید و از منابع مورد نظر خود که هر روز در آن احاطه شده اید استفاده کنید. این بسیار مفیدتر از چسبیدن به دانسته های خود و ماندن در یک جا است.

۱۰ – خاضع بمانید

اگرچه گسترش جهانی finder  به خوبی در حال پیشرفت است ، من و فرانک هرگز شروع خود را فراموش نکرده ایم ، هنگامی که با آن لپ تاپ خراب کار میکردیم و اهداف اولیه خود را دنبال می کردیم. ما با شروع در یک مکان جدید به روزهای اول خود باز می گردیم ، انگار یک بازار کاملا جدید است. نکته من این است که جدا از این که چه مقدار پول در می آورید ، جایی که شروع کردید را به خاطر داشته باشید و هرگز آن اشتیاق  و تحرکی که به شما برای پیمودن این سفر امید می بخشید را فراموش نکنید

 

 


برچسب‌ها: , , , , , ,
دیدگاه خود را در باره این مطلب بنویسید ...

  1. […] های شخص ثالث و یا شرکای تجاری می تواند مزیتی باشند برای کارآفرینانی که فاقد بودجه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *