Blog Post

تفاوت SEM و SEO چیست؟
تفاوت SEM و SEO
کسب وکار

تفاوت SEM و SEO چیست؟ 

اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک در مورد SEO و تاکتیک های مختلف آن برای کمک به کسب جایگاه خوب در نتایج جستجوی ارگانیک اطلاعاتی دارند. استفاده از سرویس SEM (بازایابی موتور جستجو) روش مهم دیگری است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نباید از آن غافل شوند؛ که این روش شامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، تبلیغات پولی و دیگر سرویس های مرتبط با موتور جستجو می باشد.

با اینکه دو عبارت SEO و SEM شبیه هم هستند و گاهی اوقات نیز بجای یکدیگر به کار می روند اما باید بدانید که با هم تفاوت دارند.

SEO چیست؟
SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو شامل تمام استراتژی هایی است که جهت شناسایی هرچه بهتر محتوای وبسایت شما به موتورها جستجو به کار گرفته می شود؛ که با پیاده سازی صحیح استراتژی های سئو، وبسایت شما بیشتر در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. همانطور که می‌دانید هدف از اجرای یک سئوی موفق به دست آوردن بهترین جایگاه در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو می باشد. زیرا کاربران اینترنت معمولا به صفحات بعدی نمی روند؛ بنابراین اگر به دنبال هدایت ترافیک به وبسایت خود هستید باید به مکان قرار گرفتن وبسایت‌تان‌ در صفحه نتایج جستجو اهمیت دهید.

برخی از شیوه هایی که در اجرای سئو باید بکار بگیرید:

تهیه و انتشار محتوای هدفمند و مناسب
استفاده از کلمات کلیدی و تحلیل آنها
ساخت لینک
استفاده از لینک شبکه های اجتماعی در وبسایت مثل فیسبوک و توییتر
بازاریابی موتور جستجو (SEM)چیست؟
بسیاری از مردم با راه اندازی وبسایتی با محتوای خوب و همچنین پیاده سازی استراتژی های درست سئو، قدم به دنیای کسب و کار آنلاین می گذارند؛ اما به اصول دیگری در این عرصه مثل بازاریابی موتور جستجو (SEM) اهمیت نمی دهند.

SEM دارای مفهوم گسترده تری نسبت به SEO بوده و علاوه بر بهینه سازی موتور جستجو، دارای امکانات مختلفی برای استفاده از تکنولوژی موتورهای جستجو می باشد که در این میان می توان از تبلیغات پولی، تمام فعالیت های مرتبط با تحقیق و بررسی در بازاریابی اینترنتی و جایگاه یابی وبسایت در موتورهای جستجو نام برد؛ که این عملکردها نهایتا به افزایش نمایش محتوا و حجم ترافیک وبسایت شما منجر می شوند.

هزینه تبلیغات شما در سرویس SEM بر اساس تعداد کلیک می باشد. به این معنا که بابت هر کلیکی که بر روی لینک وبسایت‌تان می شود، با توجه به ارزش کلمه کلیدی مورد نظر مبلغی را هزینه می کنید. همچنین تبلیغات در یک کمپین SEM به مصرف کنندگانی که به طور مشخص به دنبال محصول و یا سرویس شما هستند نمایش داده می شود، در نتیجه نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود.

تفاوت SEM و SEO
همانطور که گفتیم SEM مفهوم گسترده تری نسبت به SEO را در بر می گیرد. به اینصورت که SEO به نتایج بهتر جستجوی ارگانیک کمک کرده و SEM از موتور جستجو برای تبلیغ وبسایت یا کسب و کار شما به مشتریان اینترنتی و فرستادن ترافیک هدفمند بیشتر به وبسایتتان استفاده می کند.

برای مثال زمانی که افرادی در اینترنت به دنبال آخرین مدل کیف دستی هستند، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) موجب می شود که به صورت ارگانیک وبسایت شما به کاربران نمایش داده شود در حالی که در سرویس SEM با استفاده از تبلیغات پولی لینک وب‌سایت شما، به صورت برجسته در بالا و یا کنار نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده می شود.

SEM و SEO با یکدیگر رقابت نمی کنند. SEO زیرمجموعه ای از خدمات SEM است. درنتیجه اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید باید هم در نتایج جستجوی ارگانیک و هم در قالب لینک های تبلیغاتی نمایش داده شوید؛ پس به هر دوی این سرویس ها نیاز دارید.

 

منبع:DMC

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. محمد

    سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر
    میکنید.
    ما به همراه یک گروه از متخصصین
    حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *