Blog Post

مولفه‌های موثر در موفقیت استراتژی روابط عمومی
Flat design vector concept network marketing. Smartphone, tablet, laptop, monitor surrounded interface icons, speech bubbles and clouds. File is saved in AI10 EPS version. This illustration contains a transparency
کسب وکار, مدیریت

مولفه‌های موثر در موفقیت استراتژی روابط عمومی 

 

تصور ذهنی مردم از نام و لوگوی برند شما یکی از مهمترین عواملی است که استراتژی روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا در نهایت این تصور ذهنی مردم است که پذیرش یا رد یک برند و محصولات یک برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین هر برندی برای موفقیت باید تا جای ممکن برقراری ارتباطات سازنده با افراد تاثیر را جزو بخش اصلی استراتژی روابط عمومی خود قرار دهد. برای موفقیت استراتژی روابط عمومی مولفه‌های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به بررسی این مولفه‌ها می‌پردازیم.

۵ مولفه‌ی موثر در موفقیت استراتژی روابط عمومی

۱) برقراری ارتباط با سایر کسب و کارها

برای اثربخشی و کارایی بیشتر استراتژی روابط عمومی لازم است که هر کسب و کاری با سایر کسب و کارهایی که در همین راستا فعالیت می‌کنند در ارتباط باشد.برای ایجاد انسجام در برقراری ارتباط و جلب اعتماد معمولا این ارتباط از طریق شبکه‌های ارتباطی و حساب‌های کاربری رسمی خود برند صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قرار است که ارتباط ایمیلی با سایر کسب و کارها برقرار شود بهتر است این ایمیل از طریق اکانت رسمی خود برند ارسال شود. به منظور برقراری ارتباطات موثرتر نیز بهتر است چک لیستی از تمام کسب و کارهایی که برقراری ارتباط با آن‌ها ضروری است، تهیه شود. این کار علاوه بر افزایش دقت، مدیریت امور ارتباطات توسط مسئول روابط عمومی را نیز بهبود می‌بخشد.

استراتژی روابط عمومی

برای اثربخشی و کارایی بیشتر استراتژی روابط عمومی لازم است که هر کسب و کاری با سایر کسب و کارهایی که در همین راستا فعالیت می‌کنند در ارتباط باشد.

۲) توجه به روابط رسانه‌ای

روابط رسانه‌ای در حقیقت روابط سازمان با مطبوعات و سایر رسانه‌های دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. به منظور موفقیت در برقراری روابط رسانه‌ای اثربخش باید اشخاص صحیح و مناسبی را برای آغاز ارتباط انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود

تا اطمینان حاصل کنید که تصویر صحیحی از برند شما از طریق این رسانه‌ها ارائه می‌شوند. به یاد داشته باشید که پوشش رسانه‌ای مناسب و انتشار آگهی‌های مطبوعاتی مرتبط با کسب و کار شما یکی از مهمترین مسائلی است که بخش روابط عمومی برند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در استراتژی روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

استراتژی روابط عمومی

به منظور موفقیت در برقراری روابط رسانه‌ای اثربخش باید اشخاص صحیح و مناسبی را برای آغاز ارتباط انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که تصویر صحیحی از برند شما از طریق این رسانه‌ها ارائه می‌شوند.

۳) تقویت روابط اجتماعی

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید این نکته را همواره به یاد داشته باشید که جزئی از جامعه هستید. از این رو تقویت روابط اجتماعی می‌تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت برند شما داشته باشد. بنابراین به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای بهتر است مشارکت در کارهای اجتماعی مانند کارهای داوطلبانه، اقدامات حفاظت از محیط زیست، کمک به امور خیریه و حضور در جلسات آن‌ها را در اولویت استراتژی روابط عمومی سازمان خود قرار دهید. زیرا اکثر مردم و سازمان‌ها به سازمان‌هایی که در کارهای انسان دوستانه مشارکت می‌کنند اعتماد بیشتری دارند.

استراتژی روابط عمومی

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید این نکته را همواره به یاد داشته باشید که جزئی از جامعه هستید. از این رو تقویت روابط اجتماعی می‌تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت برند شما داشته باشد.

۴) مدیریت بحران

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که رویکرد کسب و کار شما هنگام مواجهه با موقعیت‌های غیر منتظره چگونه خواهد بود؟ به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای باید مواجهه با شرایط عجیب و غیر منتظره را نیز به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی سازمان خود در نظر بگیرید. زیرا مدیریت بحران بخش روابط عمومی برقراری ارتباطات اثر بخش حین مواجهه با شرایط دشوار و حفظ ارتباطات قبلی است . بنابراین اگر به عنوان یک مسئول روابط عمومی حرفه‌ای توانایی مدیریت بحران را در کسب و کار خود نداشته باشید. سازمان شما در شرایط سخت آسیب بیشتری خواهد دید.

استراتژی روابط عمومی

به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای باید مواجهه با شرایط عجیب و غیر منتظره را نیز به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی سازمان خود در نظر بگیرید.

۵) مدیریت رویدادها

می‌توان گفت برگزاری رویداد یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است. به عنوان یک مدیر روابط عمومی موفق بهتر است این نکته را همواره به یاد داشته باشید. که برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای آموزشی و یا حضور فعال در رویداد سایر کسب و کارها می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه برند شما داشته باشد. بنابراین بهتر است بودجه‌ی سالانه‌ای را برای برگزاری رویدادها در تدوین استراتژی روابط عمومی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 

منبع:ibazaryabi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *